باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
0 امتیاز
1,205 بازدید
در بیمه بیکاری توسط (130 امتیاز)

با سلام و وقت بخیر

 و سپاس از سایت  خوب و بی نظیرتان

من در 11 اردیبهشت 95 از شرکت اخراج شدم. البته بدون نامه عدم نیاز خواستند که تسویه کنم و بروم. من هم گفتم در صورتی تسویه می کنم که نامه عدم نیاز بدهند که تا دو روز بعد از آن هم در شرکت بودم (یعنی تا روز 13 اردیبهشت) که نامه عدم نیاز بگیرم که ندادند.

در نهایت بدون نامه کتبی و بدون تسویه از شرکت خارج شدم و از طریق اداره کار اقدام کردم. به  دلیل اینکه ابتدای سال بود و هنوز قراردادی هم به من نداده بودند، از طریق اداره کار و بازرس اداره کار مسلم شد که من تا 13 اردیبهشت در آنجا کار می کردم و رای به بازگشت صادر شد و تمدید قرارداد تا آخر 95 و طی سه نوبت اجرائیه دستمزد پرداخت شد.

در حال حاضر مشکل من در ارتباط با حق بیمه ای است که کارفرما باید واریز کند تا بتوانم بیمه بیکاری بگیرم

در رأی اداره کار، قطع همکاری از روز 14 اردیبهشت ثبت شده

کارفرما بعد از بازرسی اداره کار، حق بیمه اردیبهشت را تا روز 11 اردیبهشت رد کرده است  نه تا 13 اردیبهشت

و حالا هم با پیگیری تامین اجتماعی،  کارفرما حق بیمه را واریز کرده اما تامین اجتماعی  بعد از 11 اردیبهشت را اعمال نمی کند ومی گوید چون کارفرما  بابت اردیبهشت یکبار قبلا  لیست رد کرده، ما نمی توانیم یک بار دیگر برای باقی آن حق بیمه قبول کنیم.

البته در بدو کار کسی که مسئول کار من در بخش درآمد  تامین اجتماعی بود و با کارفرما هم رابطه دارد، تأکیدش بر این بود که این یکماه شما ناقص می ماند نمی توانیم کاری بکنیم اما با پیگیری من و صحبت با مسئول درآمد این موضوع حل شد  اما پس از جابجایی مسئول درآمد ، دوباره آن شخص که مسئول کار من بود همان رویه خودش را در پیش گرفت.

سوال:

  1.  آیا  تامین اجتماعی می تواند به  دلیل اینکه  یک بار کارفرما برای اردیبهشت  لیست داده،  نمیشود برای بار دیگر برای باقی همان ماه،  پرداخت بیمه را از کارفرما بپذیرد؟
  2. آیا این مسئله ( ناقص بودن حق بیمه اردیبهشت) برای دریافت بیمه بیکاری مشکلی ایجاد نمی کند؟ و یا به طور کلی چه مشکلی می تواند ایجاد کند؟
  3. با توجه به اینکه من 11 اردیبهشت  شفاها اخراج شدم اما تا 13 اردیبهشت در شرکت بودم،  بازرسی اداره کار هم این موضوع را  تایید کرده،  و در رای اداره کار  قطع همکاری از روز 14 اردیبهشت ثبت شده.  ولی کارفرما حق بیمه ناشی از بازرسی را تا 11 اردیبهشت  پرداخت کرده. تامین اجتماعی می گوید برای آن دو روز آنها نمی توانند کاری بکنند که کارفرما  ملزم به پرداخت کند ؟ برای این منظور چه راهکاری ارائه می دهید؟

از لطف شما بی نهایت سپاسگزارم

لطفا وارد شده یا ثبت نام کنید تا بتوانید سوال بپرسید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
0 پاسخ 461 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 456 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...