باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+3 امتیاز
4,838 بازدید
در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
با سلام

ایا اگر استخر بیمه داشته باشه، ناجیان و مربیان هم تحت پوشش همون بیمه هستند؟ بیمه مسئولیت استخر چه خدماتی داره که هر سال باید تهیه بشه؟
2 پاسخ
+1 امتیاز
توسط (27,330 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

همه آنچه که مدیران و ناجیان استخر باید برای بیمه مسئولیت بدانند

در استخرهاي شنا استفاده كنندگان (شناگران) همواره با خطراتي روبرو هستند كه اين خطرات به دو بخش بشرح زير قابل تفكيك مي باشند.

  • غرق شدن شناگر بعلت عدم نظارت بر امر شنا از طرف ناجي غريق و يا عدم مهارت در فن شنا و يا عدم آگاهي از استفاده صحيح از استخر از طرف شناگر.
  • صدمات جسماني در اثر نقص تأسيسات و امكانات استخر مانند: نشت گاز، برق گرفتگي و مناسب نبودن پوشش محوطه بيروني استخر و …

در هر حال در اكثر مواردي كه حادثه اي ناگواري در استخر اتفاق مي افتد و منجر به فوت يا صدمه جسماني شناگر مي گردد طبق قانون، ناجي يا مديريت استخر و يا توأماً مسئول شناخته شده و ملزم به جبران خسارت (ديه) مي گردند. جهت ايجاد تأمين براي مسئوليت مدني مديريت استخر و ناجيان غريق بيمه نامه مذكور طراحي گرديده است و خاص هر استخر صادر مي گردد و مجموعه حوادث ناشي از مسئوليت مديريت و ناجيان و كاركنان استخر را بيمه نموده و نهايتاً خسارات جاني وارد به شناگران جبران مي گردد.

البته لازم است در ابتدا تذکر داده شود که آنچه که در ادامه می آید صرفا منحصر به شناگران بوده و حوادثی که برای ناجیان، پرسنل اداری و هر دسته از افرادی که به نحوی کارمند یا کارگر مجموعه ورزشی می باشند تحت پوشش این بیمه نامه نمی باشد.

شرايط بيمه نامه مسئولیت مدنی مدیران و ناجیان استخر در قبال استفاده کنندگان:

موارد تحت پوشش  در بیمه نامه مذکور به شرح زیر می باشد :

  • براي هر استخر يك بيمه نامه صادر مي گردد و مسئوليت مديريت استخر در مقابل استفاده كنندگان بيمه مي گردد و همانگونه در موضوع بيمه تصريح گرديده است ناجيان غريق استخر، جزء كاركنان بيمه گذار محسوب ميتواند و مسئوليت مدني نامبردگان، مسئوليت مديريت استخر تلقي مي گردد و تحت پوشش است.
  • تعهدات بيمه گر برای  هر نفر در هر حادثه معين مي گردد و محدوديتي در سقف آن نمي باشد و بيمه گذار مخير است با توجه به قانون ديات، حد دلخواه را اظهار نمايد و همچنين تعهد بيمه گر براي تعداد حوادثي كه در طول مدت بيمه نامه ممكن است اتفاق افتد نامحدود است.
  •  خسارت بدني تحت پوشش شامل فوت، نقص عضو و هزينه هاي پزشكي مي باشد و شامل مواردي چون از كارافتادگي نمي گردد.
  • به موجب اين بيمه نامه حوادثي كه در محدودة استخر براي شناگران رخ دهد و منجر به بروز خسارت هاي جاني گردد و مسئوليت آن قانوناً متوجه مدير استخر و يا ناجيان غريق باشد تحت پوشش قرار  مي گيرد.
  • در خصوص جراحت هاي بدني و هر نوع حادثه اي كه منجر به پرداخت هزينه هاي پزشكي و درماني توسط مديريت استخر شود، احراز مسئوليت بيمه گذار توسط كارشناس ذيصلاح بيمه گر كفايت مي كند.
  • در خصوص حوادث منجر به فوت و يا نقص عضو احراز مسئوليت بيمه گذار بايد توسط مراجع قضائي صورت گيرد و بيمه گر براساس ديه يا عرش تعيين شده از سوي مرجع قضائي غرامت وارده را براساس مفاد بيمه نامه و تا سقف مندرج در بيمه نامه جبران خواهد نمود.

علاوه بر استثنائات كه در بيمه نامه هاي مسئوليت مشترك است در موارد زير نيز حتي اگر بيمه گذار مسئول شناخته شود بيمه گر تعهدي نخواهد داشت:

  •  چنانچه خسارت ناشي از عدم حضور ناجي باشد.  (البته موضوع حضور تعداد ناجي مطابق با استاندارد تعريف شده توسط فدراسيون شنا و يا فدراسيون نجات غريق مطرح مي باشد كه در بيمه نامه به آن اشاره نشده است.) بدین معنی که اگر تعداد ناجیان استخر از حد نصاب فدراسیون کمتر باشد، قاعده نسبی اعمال شده و بخشی از خسارت پرداخت میگردد.
  •  در صورتيكه ناجيان غريق فاقد كارت معتبر فعاليت از فدارسيون نجات غريق در زمان وقوع حادثه باشند. (منظور از معتبر آنست كه كارت مذكور بايستي بصورت سالانه تمديد گرديد و آمادگي جسماني ناجي به تأئيد رسيده باشد.)
  • خسارت جاني وارد به كليه سهامداران و كاركنان بيمه گذار استثناء است جهت پوشش اين موضوع، بيمه گذار ميتواند بيمه نامه مسئوليت مدني در برابر كاركنان را خریداری نمايد.
  •  از نظر اين بيمه نامه همسر، اجداد، پدر و مادر،‌ اولاد و اولاد اولاد بيمه گذار و هر يك از سهامداران ثالث محسوب نميگردند .
  • بيمه گذار موظف است در طول مدت اعتبار بيمه نامه، هر گونه تغيير كمي و كيفي از جمله تغيير تعداد سانسها و تغيير در سيستم تصفيه و … در ارتباط با وضعيت خطر مورد بيمه حاصل شود را ظرف ده روز بصورت كتبي به بيمه گر اطلاع دهد.
  •  بيمه گذار مكلف است وقوع هر گونه حادثه و همچنين هر نوع ادعا يا مطالبه عليه خود را در اولين مان ممكن و حداكثر ظرف مدت پنج روز (به استثناي تعطيلات رسمي) از تاريخ اطلاع خود كتباً به بيمه گر اعلام نمايد و همچنين مشخصات كلي خسارت را نيز بيان نمايد.
  •  بيمه گذار موظف است كاركناني كه متناسب با وظايف محوله داراي تجربه، تخصص و مهارتهاي لازم باشند استفاده نمايد.
  •  در صورت وقوع حادثه ناشي از خطرات مورد بيمه، ميزان غرامت زيانديدگان بتوافق بيمه گر و زيانديدگان براساس مدارك متبته خسارت تعيين و اين از احراز مسئوليت بيمه گدار جبران مي گردد و در غيراينصورت خسارت بموجب آراء مراجع قضايي بررسي و حل و فصل خواهد شد.
  • در صورت وجود بيمه نامه مضاعف نيز تعهد بيمه گر به تناسب مبلغي كه خود بيمه نموده با مجموع مبالغ بيمه شده مي باشد. به این معنی که مدیر استخر نمیتواند از دو شرکت بیمه همزمان دو بیمه نامه برای یک استخر خریداری نموده و در زمان بروز خسارت از هر دو شرکت خسارت دریافت نماید. این مورد به ناجیان نیز انتقال پیدا میکند.

برای تهیه بیمه نامه و صدور آن چه کار کنیم ؟

لازم است قبل از هر چیز به نمایندگی منتخب خود مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم پیشنهاد، مدارک لازم را برای صدور بیمه نامه آماده کنید . تصوير آخرين گواهي آمادگي ناجيان را كه ممهور به مهر فدراسيون نجات غريق باشد به عنوان مهمتری سند برای صدور بیمه نامه از بيمه گذار اخذ شده و اسامي مندرج در گواهي هاي فوق الذكر را با اسامي اعلام شده در فرم پرسشنامه مطابقت داده می شود.

در صورت تغییر ناجیان و یا ثابت نبودن همکاری ایشان در استخر، نگران نباشید. بیمه نامه را با تعداد فعلی ناجیان صادر کرده و در صورت تغییر ناجیان، اسامی جدید را به شرکت بیمه اعلام نمایید.

باید توجه داشت که بعضی از شرکت های بیمه قبل از صدور بیمه نامه ، اقدام به بازدید می نمایند که این امر در زمان بروز خسارات به نفع بیمه گذار می باشد. ضمنا مواردی که باعث اضافه نرخ و یا کاهش نرخ میشوند در صورت بازدید ، تایید شده و قابل اعمال هستند.

مواردي كه بايد در بازديد مورد توجه قرار گيرند به شرح ذيل است:

1- اطمينان از سلامت دستگاه تصفيه .

2- مشاهده دقيق نوع كفپوش محوطه اطراف استخر، دوش ها و رختكن ها .

بديهي است در استخرهايي كه از سراميك عاج دار يا كفپوشهاي پلاستيكي در محوطه اطراف استخر، دوش ها و رختكن استفاده شده است، ريسك جراحت هاي بدني و شكستگي ناشي از زمين خوردن كاهش مي يابد.

3- بازديد وضفيت ريگ آميزي استخر.

4-  كنترل شفافيت آب.

5-  بازديد از امكانات اضافي و تكميلي نظير سونا، دايو، جكوزي، استخر كودكان، بوفه و سالن بدنسازي و كنترل دقيق آنها از نظر معيارهاي بهداشتي و سلامت ظاهري.

مواردی که باعث اضافه نرخ و افزایش حق بیمه می شوند:

  1. استخر كودكان ( با عمق حداكثر cm 120)
  2. سونا
  3. دايو (در صورتيكه داراي سكوي سه متري و بيشتر باشد)
  4. جكوزي
  5. پروژكتور
  6. در صورتيكه فعاليت هاي آموزشي در استخر انجام مي شود

مواردی که باعث تخفیف در حق بیمه می شوند:

  1. اگر مدت بيمه شامل فصل تابستان نشود
  2. سراميك آج دار
  3. وسايل كمكهاي اوليه
  4. كپسول اكسيژن
  5. اگر استخر فقط مورد استفاده شناگران حرفه اي باشد(استخر تمريني)
  6. استخر روباز
  7. اگر حداكثر عمق استخر كمتر از دو متر باشد


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
+1 امتیاز
توسط (21,160 امتیاز)
ویرایش شده توسط

باسلام

در این بیمه نامه مسئولیت دارندگان استخرها و ناجیان می توانند مسئولیت خود را در مقابل خسارت های جانی مصرف کنندگان از این مکان ها تحت پوشش قرار دهند. با توجه به تنوع مراجعه کنندگان به استخرها نیازی نیست که بیمه گزار به طور مشخص بیمه نامه خریداری کند بلکه وی می تواند به صورت کلی محل تحت مدیریت خود را تحت پوشش بیمه مسئولیت قرار دهد، حداکثر تعهد بیمه گر برای جبران خسارت فوت و نقص عضو در این بیمه نامه معادل دیه کامل یک مرد مسلمان است علا وه بر اینکه در بحث هزینه های پزشکی برای هر نفر حداکثر ۱۰ درصد دیه یک فرد مسلمان پرداخت می شود.محاسبه حق بیمه در این نوع بیمه مسئولیت، براساس مساحت استخرها و ۱۲ ماهه محاسبه می شود.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 471 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,535 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,388 بازدید
+1 امتیاز
2 پاسخ 4,733 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 348 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 374 بازدید
سوال شده اردیبهشت 2, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,760 بازدید
سوال شده اردیبهشت 3, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,264 بازدید
سوال شده اردیبهشت 1, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
+1 امتیاز
2 پاسخ 756 بازدید
سوال شده اردیبهشت 1, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 445 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,291 بازدید
سوال شده اردیبهشت 14, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
+3 امتیاز
1 پاسخ 899 بازدید
سوال شده اردیبهشت 7, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط محمد
+1 امتیاز
1 پاسخ 298 بازدید
سوال شده اردیبهشت 1, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
+1 امتیاز
2 پاسخ 720 بازدید
+2 امتیاز
2 پاسخ 445 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 281 بازدید
سوال شده فروردین 29, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
+1 امتیاز
3 پاسخ 18,129 بازدید
سوال شده فروردین 5, 2016 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط بدون نام
0 امتیاز
2 پاسخ 502 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 1,273 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 416 بازدید
سوال شده فروردین 5, 2017 در بیمه مسوولیت و مهندسی توسط Tabar (109,450 امتیاز)
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...