باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
887 بازدید
در سازمان تامین اجتماعی توسط (1,110 امتیاز)
بخشنامه 24.2 جدید مربوط به تقسط بدهی کارفرما رو می خواستم
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

سلام برای مشاهده بخشنامه 24.2 تامین اجتماعی به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.bidbarg.com/

متن بخشنامه :

با عنایت به نامگذاری سال ٩٥ بعنوان سال اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری ودر راستای اجرای سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی و درجهت بهبود فضای کسب وکار، حفظ وصیانت ازنیروی انسانی شاغل ورونق بخشیدن به فعالیت کلیه کارگاهها و فعالیت های اقتصادی مشمول قانون تامین اجتماعی و به استناد اصلاحیه مورخ ٢٥‏/٦‏/٧١ مصوب وزارتین دادگستری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص ماده ٩٩ آیین نامه اجرایی ماده ٥٠ قانون تامین اجتماعی و با عنایت به موافقت هیأت مدیره سازمان با پیشنهاد شماره ٩٢٦٩‏/٩٥‏/١٠٠٠ مورخ ٣‏/٩‏/٩٥ این سازمان طی بند ٦ یکهزارو هفتصدو بیستمین جلسه هیأت مدیره مورخ ٣‏/٩‏/٩٥ موضوع مصوبه شماره ٣٠١٢‏/٩٥‏/١١٠٠ مورخ ٩‏/٩‏/٩٥ درخصوص اخذ ضمانت و سایر وثایق به تشخیص سازمان به هنگام تقسیط بدهی معوق اجرایی کارفرمایان مدیون ، توجه ادارات کل استان ها را به نکات ذیل معطوف می دارد:

  1. به منظور وصول به هنگام مطالبات معوق و تسهیل در عملیات تقسیط بدهی مدیونین سازمان، چنانچه با بررسی انجام گرفته توسط واحد اجرائیات شعبه، امکان ارائه ضمانت نامه بانکی توسط کارفرما وجود نداشته باشد، شعب می توانند به ترتیب اولویت اموال غیر منقول، چک، سفته و یا سایر وثایق بعنوان وثیقه و تضمین دریافت نمایند.
  2. در مورد کارفرمایان مدیون حقوقی چک از سوی خود شرکت با امضاء صاحبان مجاز می بایست اخذ گردد و در رابطه با کارفرمای مدیون حقیقی، دریافت چک بابت وثیقه از حساب معتبر کارفرما، به همراه اخذ گزارش گردش حساب ٦ ماهه حساب مورد نظر (گردش مالی آن می بایست متناسب با حجم کل بدهی معوق کارگاه باشد) خواهد بود.
  3. چک دریافتی بابت تضمین می بایست با درج تاریخ سررسید اولین قسط و به مبلغ کل بدهی اجرایی کارگاه و با مهر و امضاء در وجه سازمان از کارفرمای حقیقی یا حقوقی اخذ گردد. (درج شماره بدهی، کد کارگاه و شماره ملی صادر کننده در ظهر چک الزامی است.)  لازم به یاد آوری است اخذ چک دیگری مجاز نمی‌باشد.
    تذکر: به هنگام اخذ چک و یا سایر وثایق، صورتجلسه نحوه اجرای ماده ٩٩ آئین نامه اجرایی ماده ٥٠ می‌بایست توسط رئیسس یا معاونین بیمه ای و اداری و مالی ، مسئولین اجرائیات ، درآمد و مالی امضاء شعبه و در سوابق مربوطه ضبط گردد.
  4. هنگام دریافت چک، فرم شماره یک پیوست این بخشنامه، توسط صادر کننده چک تکمیل و پس از ثبت در دبیرخانه شعبه به همراه چک به واحد اجراییات تحویل داده شده و نسبت به تقسیط مطالبات قطعی اقدام گردد.
  5. در صورت تقسیط بدهی چنانچه کارفرما هر یک از اقساط را تا سررسید قسط بعدی پرداخت نکند، بدهی تبدیل به حال شده و جرائم مربوطه نسبت به مانده بدهی از تاریخ تبدیل به حال بر اساس تبصره ٢ ماده ١ قانون اصلاح قانون جرائم محاسبه و به همراه مانده بدهی کارفرما و همچنین جرائم مطالبه شده قبلی به نسبت مانده  طبق ماده ٩٦ آئین نامه اجرائی ماده ٥٠ ق . ت .ا، مطالبه و وصول می گردد. واحدهای اجرایی مکلفند سریعاً نسبت به پیگیری و وصول مطالبات از محل  اموال غیر منقول، ضمانت بانکی، چک و سایر وثایق وفق مقررات اقدام نمایند.
    تذکر: در صورتی که چک ارسالی به بانک منجر به وصول نگردد، در این حالت پس از دریافت گواهی عدم پرداخت و نهایتا"" تعقیب عملیات اجرایی می بایست طبق بخشنامه ٢٦٦٨‏/٩٤‏/١٠٠٠ مورخ ١٨‏/٣‏/٩٤ "با موضوع نحوه ساماندهی و پیگیری بهه موقع مطالبات وچک های دریافتی توسط شعب" صورت  پذیرد.
  6. از تاریخ صدور این بخشنامه،  بخشنامه ١‏/٢٤ جدید درآمد به شماره ٨٦١٠‏/٩٤‏/١٠٠٠ مورخ ٩‏/٨‏/٩٤ ملغی می‌گردد.
  7.  شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین مکلف است با هماهنگی اداره کل درآمد حق بیمه  نسبت به طراحی و تکمیل سیستم مربوطه در اسرع وقت اقدام نماید.

مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران کل، معاونین بیمه ای و پشتیبانی، روسا و کارشناسان ارشد اجراییات ، حقوقی ومالی ادارات کل استان ها، روسا و معاونین و مسئولین ذیربط شعب اجرایی می باشند.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,102 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,029 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 354 بازدید
سوال شده تیر 13, 2021 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط E.n.noor (100 امتیاز)
+1 امتیاز
0 پاسخ 802 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1,007 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 796 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,774 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 12,219 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 787 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 13,562 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...