باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,826 بازدید
در لیست بیمه توسط (150 امتیاز)
سلام و شب شما بخیر و  نیکی
در شرکتی کار میکنم که خصوصی بوده و حدود 5 نفر سهامدار هستن و 18 سال در اینجا مشغول می باشم و نزدیک به 250 نفر با احتساب کارخانه و دفتر تهران مشغول می باشند و طرح طبقه بندی مشاغل هم ندارد.
واریزی که هر ماه برای من و سایر همکاران می شود به دو صورت زیر می باشد :
1- حقوق که به صورت ماهانه و مطابق با مواردی که در بیمه مشخص شده است واریز می شود که البته یک سوم اضافه کار را در لیست بیمه وارد میکنند  و لیست بیمه من حدود 1.300.000 تومان می باشد
2- مبلغی به عنوان کارانه و یا پاداش و یا بهره وری که باز هم به صورت ماهانه واریز می شود و حدود 700.000 تا 900.000 تومان متغیر می باشد و بستگی به عملکرد من در شرکت دارد . این مبلغ برای سایرین متفاوت بوده و کمتر و یا بیشتر با توجه به شغل و مسئولیت واریز می شود و البته به آن مالیات تعلق میگیرد اما در لیست بیمه رد نمی شود و عملا در سنوات ما هم حساب نمی آید
آیا این کار وجهه قانونی دارد یا خیر ؟ و اینکه راهی وجود دارد که آنها را مجاب کرد که این مبلغ را هم ضمن کسر حق بیمه ، در لیست بیمه شخص لحاظ نمایند؟
3- در سایت تامین اجتماعی اشاره به مطلبی شده است که به این مضموم می باشد :  (بجز موارد یاد شده تمام مزایای نقدی که تحت هر عنوان به صورت مزد، حقوق، کارمزد و یا کارآموزی به بیمه شده پرداخت می گردد، در صورتی که از حداقل حقوق و مزایای سال مربوطه کمتر نباشد، مشمول کسر حق بیمه است)
با توجه به کمتر بودن مبلغ واریزی دوم به حساب ما نسبت به حقوق ، مطابق با متن فوق ایا به این معنا می باشد که مشمول کسر حق بیمه  نیست؟
اخیرا شرکت در نظر دارد این مبلغ کارانه یا پاداش و یا بهره وری را از پرداخت ماهانه به هر سه ماه یکبار تغییر دهد. از نظر شما اینکار به صلاح کارگرها می باشد یا خیر و اینکه آیا شرکت از انجام اینکار ممکن است هدف خاصی را دنبال نماید که به نفع خودش باشد و به ضرر کارگرها باشد ؟

سپاس و درود بر شما
همیشه سربلند ، سرفراز و برفراز باشید
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (31,590 امتیاز)
با سلام

متاسفانه اغلب شرکتها برای کاهش هزینه های خود اقدام به تهیه لیست کارکرد و لیست پاداش و کارانه در دو لیست مجزا از هم میکنند . اصطلاحا دو لیسته هستند . حقوق دریافتی جنابعالی بستگی به توافق روز اولتان با کارفرما دارد که کاملا مشمول بیمه باشد یاخیر که معمولا این توافق در قرارداد مشخص میگردد .

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (150 امتیاز)
سلام
سپاس گذارم از پاسخ سریع جنابعالی.
با توجه به اینکه هر 2 یا 3 سال تمدید قرارداد در این شرکت میکنم ، اگر در فرم قرار داد متن اصلاح شود ، قانونا می بایست برای سالهای آتی این مبلغ در لیست بیمه واریز شود یا خیر؟
درود

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
0 امتیاز
1 پاسخ 766 بازدید
سوال شده دی 1, 2018 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط mohamadhosini968 (100 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,313 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 4,131 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 1,436 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 2,836 بازدید
سوال شده فروردین 30, 2016 در حقوق ، عیدی ، سنوات و مزایای قانون کار توسط بدون نام
0 امتیاز
1 پاسخ 894 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 6,573 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...