باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+2 امتیاز
10,012 بازدید
در بازنشستگی و مستمری توسط (3,660 امتیاز)

سلام خبرگزاری ها خبری دادن با این مضمون :

مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی میانگین حقوق 2 سال آخر شد

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۰

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند مبنای محاسبه مستمری بازنشستگی برای کلیه بیمه‌شدگان صندوق‌های بازنشستگی بر مبنای میانگین دو سال آخر منتهی به درخواست بازنشستگی آنها باشد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز شنبه مجلس و در ادامه بررسی موارد ارجاعی به کمیسیون تلفیق ماده 97 را با 159 رای موافق، 3 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رساندند.

بر این اساس برقراری مستمری بازنشستگی برای کلیه بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی (اعم از کشوری، لشکری، تامین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه‌ها، نهادها و بانک‌ها) بر مبنای میانگین حقوق دو سال آخر منتهی به درخواست بازنشستگی باشد.

 مگه قبلا هم حقوق دو سال آخر محاسبه نمی شد ؟

آیا تفاوتی با قانون قبلی کرده است ؟

3 پاسخ
0 امتیاز
توسط (330,690 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

سلام 

 ماده ۸۲ #برنامه_ششم_توسعه
برقراری مستمری بازنشستگان برای کلیه بیمه‌ شدگان صندوق‌های بازنشستگی ( اعم از کشوری، لشکری، تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی دستگاه ها، نهادها و بانک ها) بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی که دارای کسور بازنشستگی می‌باشد.

تبصره- رانندگان وسائط نقلیه سنگین بین شهری، راهداری و راهسازی که حداقل بیست و پنج سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می‌توانند متناسب با دریافت حقوق و متناسب با روزهای پرداخت حق بیمه و پنجاه و پنج سال سن، بازنشسته شوند.

⚠️❗️ پایگاه اطلاع رسانی دولت: روحانی دستور اجرای برنامه ششم توسعه را صادر کرده است (96/04/25) ❗️⚠️

 سازمان تامین اجتماعی: مستمری بازنشستگان براساس ۲ سال آخر بیمه پردازی تعیین شد

* قبل از این قانون در بیمه اجباری در صورت افزایش غیر متعارف حقوق در 5 سال آخر، ملاک محاسبه حقوق 60 ماه آخر بیمه پردازی بود.

کلیات قانون لایحه برنامه ششم توسعه + متن کامل + pdf


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (400 امتیاز)
ویرایش شده توسط
خب این رو الان مجلس تصویب کرده اما وقتی به شعبه بیمه تامین اجتماعی مراجعه کردم میگه هنوز ابلاغ نشده خب چقدر طول میکشه تا ابلاغ بشه بعد چطور اگه همین الان تو مجلس اگه تصویب بشه که مثلا 5 سال آخر باید مبتا بشه تامین اجتماعی بلافاصله عملیاتی میکنه اما برعکس که میشه عملی انجام نمیده

در هر صورت رویه قاتونی ابلاغ به تامین اجتماعی چند ماه و یا چند ساله تا این قاتون عملیاتی بشه چون من در مراجعه به شعبه گفتند حقوقت نا متعارفه و 5 ساله باید محاسبه بشه مگراینکه صبر کنی تا این مصوبه به ما ابلاغ بشه
خب کی ابلاغ میشه
0 امتیاز
توسط (90 امتیاز)
با سلام

با مصوبات قبل چنانچه افزایشات دو سال آخر غیر متعارف باشد مبنای محاسبات مستمری، متوسط پنج سال آخر میباشد ولی با مصوبه اخیر در هر صورت مبنای محاسبات متوسط 24 ماه اخیر است.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

0 امتیاز
توسط (400 امتیاز)
با سلام من سوالم الان اینه آیااین قانون که تصویب شده داره اجرا میشه ؟ یا خیر؟ و چجوری باید متوجه بشیم ؟ و  از چه تاریخی اجرا میشه؟ چون اگه این قانون اجرا بشه من میتونم بازنشسته بشم و منتظر اجرا این قانون هستم

از کجا و چجوری متوجه اجرا این قانون می تونم بشم

با سپاس
توسط (330,690 امتیاز)
سلام
برای طرح سوال می تونید از بخش " طرح سوال " در بالای صفحه استفاده نمایید.
https://bidbarg.com/bimeh/ask
اگر سوال مرتبط با پاسخ دارید می تونید از بخش " یک سوال مشابه با این پاسخ بپرسید " در پایین پاسخ استفاده نمایید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
توسط (400 امتیاز)
با تشکر بلاخره متوجه نشدیم که این قانون ابلاغ شد ؟  واز کی اجرائی میشه ؟ چون همه میگفتند تا اردیبهشت ابلاغ میشه الان خرداد هم رد شده

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 8,147 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 5,501 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...