باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
2,483 بازدید
در سازمان تامین اجتماعی توسط
حسابرسی تامین اجتماعی از دفاتر چگونه است
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)

1- معمولا در خواست انجام حسابرسی از طریق شعبه اي که پرونده مطالباتی شرکت در آن مورد رسیدگی قرار میگیرد و یا محل کارخانه کارگاه هاي تولید صنعتی صورت میگیرد. 

2- درخواست مربوطه ،  به موسسات حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی در تهران یا شهرستان ذيربط ارسال و گروهی براي رسیدگی و بازرسی از دفاتر قانونی و اسناد مالی شرکت به شرکت مراجعه می نمایند , و یا اسناد و مدارك شرکت را تقاضا می نمایند تا به موسسه حسابرسی ارسال و در محل مؤسسه این حسابرسی صورت میگیرد.

3-معمولا قبل از انجام حسابرسی , فرم هایی مخصوص براي شرکت مربوطه ارسال میگردد که در آن یک سري اطلاعات در رابطه با دفاتر قانونی و اظهارنامه هاي مالیاتی مورد سوال قرار میگیرد که شرکت پس از تکمیل فرم هاي مربوطه و ارسال آن به موسسه یا شعبه ذي ربط، مراحل بعدي انجام می یابد. 

4- مؤسسات حسابرسی سازمان تأمین اجتماعی پس از رسیدگی، مدارك مربوطه را در فرم هاي مخصوص(کاربرگ) وارد و به شعبه ذي ربط که پرونده مطالباتی شرکت در آن رسیدگی میشود ارسال می نمایند , شعبه نیز بر پایه کاربرگها اقدام به تهیه اعلامیه بدهی و ابلاغ به شرکت هامی نماید.  

  
نکته اول در مورد حسابرسی دفاتر توسط تامین اجتماعی :

 شرکتها به استناد مواد 42و43 قانون تأمین اجتماعی حق اعتراض و ارائه مدارکی دال بر رد بخشی از بدهی اعلام شده در صورت عدم پذیرش مبلغ تعیین شده دارند. 

نکته دوم در مورد حسابرسی دفاتر توسط تامین اجتماعی : 
بدهی حق بیمه ناشی از حسابرسی از تاریخ ابلاغ به کارفرما تا 30 روز مشمول جریمه تأخیر نمی باشد و پس از آن اعم از اینکه در مرحله برآوردي باشد یا قطعی ماهیانه 2 %جریمه تاخیر پرداخت به آن تعلق میگیرد.


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
2 پاسخ 1,480 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 6,529 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 3,840 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...