باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
1,922 بازدید
در پرداخت حق بیمه توسط
دوباره دسته بندی کردن توسط
سلام من ی کارگاه کوچک تولید محصولات خواب دارم با 3نفر .آیا میتونم از معافیت کارگران کمتر از پمج نفر استفاده کنم؟
1 پاسخ
0 امتیاز
توسط (329,730 امتیاز)

معافیت حق‌بیمه سهم کارفرما طبق قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند (مصوب ۱۶/۱۲/۶۱ مجلس شورای اسلامی):

  • به منظور حمایت از کارگاه‌های کوچک و جلوگیری از ورشکستگی این کارگاه‌ها، که درآمد چندانی ندارند، این قانون به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و دولت موظف شد بخشی از حق‌بیمه این کارگاه‌ها را به سازمان تامین‌اجتماعی پرداخت کند. در این قانون تعدادی از مشاغل تولیدی و فنی، که در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۳۹ شغل بالغ می‌شود، از ۲۰ درصد حق‌بیمه سهم کارفرمایی معاف شده‌اند و فقط ۱۰ درصد حق‌بیمه پرداخت می‌کنند.
  • از ۱۰ درصد مذکور ۷ درصد سهم کارگر و ۳ درصد سهم کارفرما بابت حق‌بیمه بیکاری است. به موجب قانون مذکور دولت مکلف است هزینه مورد نیاز سال‌های آتی این مصوبه را در بودجه سال مربوطه پیش‌بینی و منظور کند. بر این اساس کارگاه‌های مذکور تا ۵ نفر از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما معاف هستند و بیش از ۵ نفر باید حق‌بیمه را به‌طور کامل (۳۰ درصد) پرداخت کنند. این امتیاز فقط شامل کارگاه‌های کوچک تا ۵۰ نفر بیمه‌ شده است و کارگاه‌های بزرگ از شمول این قانون خارج‌اند. همچنین کارخانجات، معادن، پیمانکاران و شرکت‌های خارجی از شمول این قانون مستثنا شده‌اند.
اطلاعات تکمیلی در :

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
1 پاسخ 620 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 835 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,139 بازدید
+2 امتیاز
1 پاسخ 376 بازدید
سوال شده تیر 31, 2016 در پرداخت حق بیمه توسط شهبازی
0 امتیاز
1 پاسخ 1,054 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 1,888 بازدید

دسته بندی ها

تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...