باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
12,081 بازدید
در بیمه درمان تکمیلی توسط
سلام

پوشش های بیمه تکمیلی بیمه سرمد چگونه است
4 پاسخ
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)
بیمه درمان قراردادی است که به موجب آن بیمه گر در قبال دریافت حق بیمه، هزینه های درمان مازاد بر سهم بیمه گران اولیه (تامین اجتماعی، خدمات درمانی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و....) شخص بیمه شده را جبران می‌نماید.
بیمه شدگان : کلیه کارکنان شاغل(رسمی، قراردادی، پیمانی)که بطور تمام وقت در استخدام بیمه گذار هستند به همراه اعضاء خانواده و افراد تحت تکفل خود تحت پوشش قرار می‌گیرد.
حادثه : عبارتست از هرگونه واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده بروز کرده و باعث وارد آمدن صدمه جسمی به بیمه شده گردد.
بیماری : عبارتست از هرگونه عارضه جسمی و اختلال در اعمال طبیعی اعضاء و جهاز مختلف بدن طبق تشخیص پزشک.
 فـرانشیـز: درصد معینی از هزینه های درمانی مشمول تعهدات قرارداد است که تامین آن بعهده بیمه گذار می‌باشد.

 اهداف  درمان گروهی
یکی‌ از انواع‌ پوشش های‌ بیمه‌ای‌، بیمه‌ بیماری‌ (درمانی‌) است‌. باتوجه‌ به‌ اینکه‌ بشر همواره‌ در معرض‌ خطر انواع‌ مختلف‌ بیماریها بوده‌ است‌ ناچار برای‌ بهبودی‌ و معالجه‌ متقبل‌ هزینه‌های‌ سنگین‌ پزشکی‌، دارو و اعمال‌ جراحی‌ و نیز مخارج‌ بیمارستان‌ می‌شود. به‌ منظور کمک‌ به‌ مردم‌ در چنین‌ مواردی‌، شرکتهای‌ بیمه‌ طرحهای‌ گوناگون‌ بیمه‌های ‌بیماری‌ را ارائه‌ می‌کنند. همچنین‌ در اغلب‌ کشورها کارکنان‌ دولت‌ و یا واحدهای‌ صنعتی‌ و تولیدی‌ از طرح ‌بیمه‌های‌ بیماری‌ جمعی‌ استفاده‌ می‌کنند. در حال‌ حاضر بیمه‌ بیماری‌ یکی‌ از رشته‌های‌ مهم‌ بیمه‌ در کشورهای‌ جهان‌ شمرده‌ می‌شود. این‌ نوع‌ بیمه‌ در کشور ایران‌ به‌ صورت‌ گروهی‌ عرضه‌ می‌گردد.
 
مخاطبین   درمان گروهی
کلیه کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی که به صورت تمام وقت در استخدام بیمه گذار می باشند به همراه افراد تحت تکلف آن ها
فرزندان دختر تا زمان ازدواج و یا اشتغال به تحصیل
فرزندان پسر تا سن 18 سال تمام و در صورت اشتغال به تحصیل با ارائه گواهی تحصیلی تمام وقت تا سن 20 سال تمام. در مورد دانشجویان، با ارائه گواهی تحصیلی تا سن 25 سال تمام و در مورد دانشجویان پزشکی و دکترا تا سن 26 سال تمام
نوزادان در بدو تولد
فرزندان معلول ذهنی و جسمی بدون در نظر گرفتن سقف سنی آن ها
 
شرایط دریافت بیمه مازاد درمان
گروه برای استفاده از مزایای بیمه مازاد درمان تشکیل نشده باشد
 کلیه اعضای گروه بیمه گر اولیه داشته باشند
گروه دارای مدارک و مستنداتی از قبیل پروانه فعالیت، مجوز کسب و کار و ... از سوی مراکز صلاحیت دار باشند
 
حداقل 70 درصد اعضای گروه براساس لیست پرداخت حق بیمه  متقاضی بیمه باشند
خسارات تحت پوشش  درمان گروهی
 
1-   بیمه مازاد درمان گروهی
سازمان های موفق برای بالابردن رضایتمندی کارکنان خود انواع خدمات رفاهی و درمانی را برای آن ها فراهم می کنند زیرا در این صورت است که کارکنان به کارفرمای خود وفادار مانده و در جهت تحقق اهداف سازمان گام بر می دارند. بیمه درمان مازاد گروهی جهت گروه های بالای 50 نفر و با هدف جبران هزینه های بیمارستانی و اعمال جراحی، هزینه های تشخیصی و پاراکلینیکی بیمه شدگان مازاد بر سهم بیمه گران اولیه (تامین اجتماعی، خدمات درمانی و ...) تا سقف پوشش های مندرج در قرارداد، مورد تعهد قرار می گیرد.
هزینه های درمان بیمارستانی و اعمال جراحی: شامل بستری شدن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود Daycare (که مدت زمان بستری کمتر از یک روز باشد)، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، گامانایف، هزینه عمل دیسک ستون فقرات و انواع سنگ شکن
 هزینه های مربوط به رفع انکساری دید چشم، چنانچه نقص بینایی هر چشم به تشخیص پزشک معتمد بیمه گر (قبل ار عمل)جمعا برای هر دو چشم " سه دیوپر" یا بیشتر باشد
هزینه آمبولانس و سایر فوریت های پزشکی که نهایتا منجر به بستری شدن  بیمه شده در مراکز درمانی و یا نقل و انتقال بیمار به سایر مراکز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشک معالج ( داخل و خارج شهری)
هزینه های زایمان طبیعی و سزارین
هزینه اعمال جراحی مهم: شامل سرطان، مغز و اعصاب مرکزی، نخاع (باستثناء دیسک ستون فقرات)، گامالایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه و پیوند مغز استخوان تا دو برابر سقف تعهدات هزینه های بند یک
هزینه های پاراکلینیکی (1)، شامل: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و سی تی اسکن، انواع آندوسکوپی، ام آر آی، اکو کاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری
هزینه های پاراکلینیکی (2)، شامل: تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی، نوار عضله، نوار مغز، نوار مثانه، نوار عصب، آنژیوگرافی چشم، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و هولتر مانیتورینگ قلب
هزینه های جراحی های مجاز سرپایی و بدون بستری، شامل: شکستگی ها، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی (به استثناء رفع عیب دید چشم)
هزینه های نازایی و ناباروری
هزینه های خدمات آزمایشگاهی، شامل: آزمایش های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی
هزینه های دندان پزشکی
هزینه تهیه اوروتز که بلافاصله بعد از عمل جراحی به تشخیص پزشک معالج و تایید پزشک معتمد بیمه گر مورد نیاز باشد
هزینه های عینک طبی و لنز تماس طبی
هزینه های مربوز به خرید سمعک
هزینه تشخیص بیماری ها و ناهنجاری های جنین
 هزینه های ویزیت و دارو
2-   بیمه درمان خانواده
تعهدات بیمه درمان خانواده شامل بستری شدن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود Daycare و هزینه پاراکلینیکی برای خود بیمه شده و اعضای خانواده تحت تکلف وی (طبق شرایط بیمه نامه) می باشد
 
شرایط عمومی و اختصاصی  درمان گروهی
شرایط عمومی بیمه درمان گروهی (مشاهده فایل)
شرایط خصوصی بیمه درمان گروهی (مشاهده فایل)
شرایط و فرآیند فسخ   درمان گروهی
موارد فسخ بیمه‌نامه و نحوه تسویه حق‌بیمه: بیمه‌گر یا بیمه‌گذار می‌تواند در این موارد برای فسخ بیمه‌نامه اقدام کند:
1 موارد فسخ از‌طرف بیمه‌گر:
1-1 عدم‌پرداخت تمام یا قسمتی از حق‌بیمه و یا اقساط آن در سررسید.
1-2 هرگاه بیمه‌گذار سهواً و بدون سوء‌نیت مطالبی خلاف واقع اظهار کند و یا از اظهار مطالبی خودداری کند به‌نحوی‌که در نظر بیمه‌گر موضوع خطر تغییر یابد و یا از اهمیت آن کاسته شود.
1-3 در صورت تشدید خطر موضوع بیمه‌نامه و عدم‌موافقت بیمه‌گذار با افزایش حق‌بیمه.
2 موارد فسخ از‌طرف بیمه‌گذار:
2-1 درصورتی‌که خطر موضوع بیمه کاهش یابد و بیمه‌گر حاضر به تخفیف در حق‌بیمه نشود.
2-2 درصورتی‌که فعالیت بیمه‌گر به‌هردلیل متوقف شود.
2-3 در صورت توقف فعالیت بیمه‌گذار که قرارداد براساس آن منعقد شده است.
3 نحوه تسویه حق‌بیمه در موارد فسخ:
3-1 در صورت فسخ قرارداد بیمه از‌طرف بیمه‌گر، حق‌بیمه تا زمان فسخ به‌صورت روزشمار محاسبه می‌شود.
3-2 در صورت فسخ از‌طرف بیمه‌گذار، حق‌بیمه تا زمان فسخ براساس حق‌بیمه هر ماه محاسبه می‌شود (کسر ماه یک ماه تمام منظور خواهد شد)؛ بنابراین درصورتی‌که تا زمان فسخ قرارداد، نسبت مجموع خسارت پرداختی و معوق قرارداد به حق‌بیمه پرداختی تا زمان فسخ بیمه‌نامه بیشتر از ۷۰ ‌درصد باشد، بیمه‌گذار متعهد است مانده حق‌بیمه سالیانه متعلقه را تا میزانی که نسبت مذکور به۷۰‌ درصد برسد به بیمه‌گر پرداخت کند.
 (تست ارودینامیک) معمولا ۳۰ تا ۴۵ است.چگونگی گرفتن نوار مثانه برای نوار مثانه (تست ارودینامیک) ۲ عدد سوند باریک در مثانه و مقعد قرار داده میشود بعد مثانه بوسیله مایع (نرمال سالین) بصورت تدریجی پر میشود.بر اساس فرم سوال هایی در مورد اینکه اولین احساس پرشدگی مثانه،زمان آن و احساس های تخلیه ادراری پرسیده می شود که باید دقیقاً جواب داده شود. پس از پرشدن کامل مثانه و نیاز شدید به ادرار ، بیمار ادرار میکند و حس مثانه، قابلیت حجم پذیرش مثانه،حداکثر ظرفیت مثانه، قدرت انقباضی عضلات مثانه ، لرزش های عصبی عضلانی مثانه، هماهنگی بین عضلات مثانه و دریچه خروجی مثانه و عملکرد مجرای ادراری مشخص می گردد. معمولا پس از نوار مثانه (تست ارودینامیک) برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز میشود.اما پس از انجام نوار مثانه (تست ارودینامیک)، احساس سوزش ادراری،مقدار کمی خون در ادرار طبیعی است و با مصرف زیاد مایعات برطرف میشود. اگر این علایم تا ۲۴ ساعت ادامه یافت یا همراه با تب شد حتما به پزشک اورولوژی خود مراجعه کنید.
شنوایی سنجی :
شنوایی سنجی با صدای خالص ، متداولترین روش شنوایی سنجی در کلینیک محسوب می‌شود، با اینحال این روش تنها قادر به تشخیص کم شنوایی متقارن و دو طرفه حسی – عصبی بوده در حالی که علت اختلال قابل تشخیص نمی‌باشد. شنوایی سنجی گفتاری در صورت دسترسی از دو حیث کمک کننده است، اول اینکه اختلال شنوایی سنجی گفتار نسبت به تون خالص از ارزش تشخیصی بیشتری برخوردار است و این روش می‌تواند اختلال در ناحیه حلزون و اختلال عصبی یا اختلال مرکزی را مشخص کند.
شنوایی سنجی با صدای خالص tone audionetry PTA)( Pure ) ) با استفاده از دستگاه شنوایی سنج با صدای خالص ، اصواتی با فرکانسهای مختلف به فرد می‌دهند و آستانه شنواییهای تعیین شده برای انتقال هوایی و انتقال استخوانی بطور جداگانه اندازه‌گیری شده و به ترتیب توسط خطوط ممتد و نقطه چین بهم متصل می‌شوند.
بینایی سنجی (اپتو متری) :
سازمان بهداشت جهانی علم بینایی سنجی را مراقبت اولیه از بینایی می‌داند. به این معنا که یک بیمار چشم در آغاز باید توسط یک بینایی‌سنج (اپتومتریست) معاینه شود تا اگر دچار عیوب انکساری، ‌اختلالات دید دو چشمی، انحرافات عضلانی آشکار و غیرآشکار، تنبلی چشم، فیکساسیون‌های غیر مرکزی و مواردی از این قبیل بود، توسط متخصص بینایی‌سنجی معاینه گردد و در غیر این صورت به پزشک متخصص ارجاع داده شود.” در حقیقت وظیفه بینایی‌سنج تشخیص‌ و تصحیح‌ عیوب‌ انکساری‌ (نزدیک‌بینی‌، دوربینی‌ و آستیگماتیسم‌) با تجویز عدسی‌های‌ مناسب‌ مانند عدسی‌های‌ عینک‌ یا لنزهای‌ تماسی‌، تشخیص‌ و تصحیح‌ اختلالات‌ دید دو چشمی‌ و تنبلی‌ چشم‌، تعیین‌ بهداشت‌ عمومی‌ چشم‌ و بهداشت‌ بینایی‌ در محیط‌های‌ کار و تحصیل‌ و دادن‌ آموزش‌ لازم‌ در این‌ زمینه‌ است‌.
هولتر مانیتورینگ قلب :
هولتر ریتم که در واقع عبارت کامل آن پایشگر نوار قلب است، برای تشخیص بی نظمی ها و تپش قلب بیمار در طول شبانه روز به کار می رود. در این روش نوار قلب یا کارکرد الکتریکی قلب بیمار در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت در خارج از مرکز درمانی و در حین فعالیت، استراحت و زندگی روزمره بیمار بر روی یک دستگاه کوچک ثبت و ضبط می شود.
این دستگاه ضبط کوچک که تقریبا به اندازه مدلهای بزرگ تلفن همراه است، توسط تعدادی سیم به چسب هایی روی تنه بیمار چسبانده شده و با وی حمل می گردد. اگر در حین این مدت هرگونه بی نظمی و یا وقوع حوادث قلبی و یا تپش قلب غیر عادی حتی برای چند ثانیه ایجاد شود، بلافاصله ثبت و ضبط می گردد و سپس توسط پزشک متخصص قلب رویت و مورد بررسی قرار می گیرد.
بیمار پس از ۴۸-۲۴ ساعت به درمانگاه تخصصی قلب بازگشته و پس از جدا کردن الکترودها و سیم ها، دستگاه هولتر به یک رایانه متصل شده و با آنالیز قسمت های مهم، نوار قلب نمایش داده می شود و به بیمار تحویل می گردد.
آنژیو گرافی چشم :
در آنژیوگرافی چشم ، از عروق شبکیه و جریان خون این عروق عکسبرداری می گردد. جهت وضوح عروق در این نوع عکس برداری در چشم قطره ای ریخته می شود که مردمک چشم را باز می کند. این امر به طور موقت باعث کاهش دید شده که پس از چند ساعت رفع می گردد.بازشدن مردمک حدود ۲۰ دقیقه بطول می انجامد که در طی این مدت یک آنژیوکت در دست گذاشته می شود. پس از طی این مراحل، بیمار در جلوی دوربینی نشسته و پرستار از ته چشم شروع به عکس گرفتن می کند.برای اینکه رگهای شبکیه بهتر دیده شوند، یک مایع قرمز رنگ در دست بیمار تزریق می گردد ، انجام این تست غالبا هیچ گونه درد یا عوارضی نخواهد داشت.
لازم به یادآوری است، به دلیل تزریق این ماده ؛ رنگ ادرار و پوست زردرنگ شده که پس از چند ساعت و با مصرف بیشتر مایعات رفع می گردد.پس از ظاهر شدن عکسها و بررسی آن توسط پزشک معالج ، نتیجه برای معاینات دیگر یا درمان های احتمالی لیزری ، به بیمار اعلام خواهد شد.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)
پاراکلینیکی نوع سوم (هزینه جراحی های مجاز و سرپایی)
شکستگی ها
از بین رفتن تداوم استخوانی را که در اثر عوامل مختلف پیش می‌آید را شکستگی گویند. عللی که منجر به شکستگی می شوند عبارتند از: ضربه ، انقباض ناگهانی عضلات و حرکات شدید و سریع و بیماریهای مختلف
اقسام شکستگی : شکستگیها را میتوان به سه دسته تقسیم کرد:
شکستگی ساده (بسته): هر گاه قطعات شکسته شده به خارج از بدن راه نیابند آن را شکستگی بسته گویند. در اینجا قطعات استخوان شکسته داخل پوست قرار گرفته و ایجاد زخم و خونریزی نکرده است.
شکستگی باز (مرکب): در این گونه شکستگیها علاوه بر شکستگی استخوان زخم هم وجود دارد و سر استخوان شکسته پوست و عضلات را سوراخ کرده بیرون می‌آید در شکستگی باز احتمال خونریزی شدید و عفونت وجود دارد که نیاز به مراقبت بیشتری است.
شکستگیهای چند گانه: در این شکستگی استخوان به قطعات زیادی تقسیم می‌شود که ممکن است این شکستگی باز یا بسته باشد.
گچ گیری
یکی از روش های بیحرکت کردن شکستگی بعد از جااندازی آن استفاده از گچ گیری است. نام اصلی و درست این روش Cast است و چون اولین بار از گچ ( این ماده همان گچ ساختمانی است که مواد دیگری را برای بهبود کارکرد به آن اضافه کرده اند) برای این کار استفاده شد در زبان فارسی به گچ گیری معروف شده است. امروزه در بسیاری از موارد از مواد جدیدتری مانند فایبرگلاس برای Cast استفاده میشود با این حال برای سهولت، ما از عبارت گچ و گچ گیری بجای Cast استفاده میکنیم. مصطلح است که گفته میشود پایم را گچ گرفتم یا دکتر دستم را گچ گیری کرده است.
ختنه
یکی از کهن‌ترین اعمال جراحی شناخته شده در جهان، ختنه می‌باشد که نزدیک پانزده هزار سال از پیشینه آن می‌گذرد و کاوشگران انجام شدن این عمل را در اجساد مومیائی شده مصریان باستان به اثبات رسانده‌اند؛ و از سالیان دور در میان گروهی از سیاهان آفریقا و بخشی از بومیان استرالیا و برخی دیگر (بدون وابستگی مذهبی) رایج بوده است؛ همچنانکه در کتب مذهبی پیروان ادیان اسلام و یهود اشاره و سفارش‌های فراوانی به این کار شده است. ختنه یک جراحی ساده است که توسط پزشکان یا افراد محلی صورت می‌گیرد. وجود ضعف تکنیکی می‌تواند باعث بر جای ماندن عوارض خطرناک زودرس و دیررس شود. عوارض زودرس شامل خونریزی، عفونت، احتباس ادراری، هماتوم، ایسکمی و نکروز گلانس و آمپوتاسیون نرینگی می‌باشد و پیامدهای دیررس شامل کوردی، ختنه نا کامل، تنگی مه آ، کم آمدن و زیاد آمدن پره پوس، چرخش نرینگی و گرانولوم محل ختنه و هیپوسپادیاس ختنه شده و ... می‌باشد. بهتر است ختنه در نوزادی انجام شود.
بخیه
وقتی برشی در بدن چه به صورت تصادفی و چه به علت جراحی ایجاد شود، برای ترمیم آن از بخیه استفاده می‌شود. «بخیه» دو سر زخم را به هم نزدیک می‌کند و در این حالت به ترمیم آن کمک می‌کند
کرایو تراپی
کرایوتراپی به روشی درمانی گفته می‌شود که در آن بخشی از بدن بیمار یا کل بدن او در معرض سرما و کاهش دما قرار می‌گیرد. اصطلاح کرایوتراپی مابین سال‌های ۱۸۸۰ تا ۱۸۹۰ میلادی، از دو واژه یونانی (κρυο) بمعنای سرما و (θεραπεια) بمعنای درمانی گرفته شد. هدف از کریوتراپی کاهش سوخت و ساز سلولی، افزایش بقای سلولی، کاهش التهاب، کاهش درد و اسپاسم ، انقباض عروق است. از موارد کاربرد دستگاه کرایوتراپی در کنترل و درمان بیماری سالک میباشد .
کرایوتراپی یا انجماد برای درمان زخم دهانه رحم و نیز زخم های ناشی از دیسپلازی سرویکس وکانسر اینسایتوسرویکس یا CIN گرید 1 و 2 بکار می رود . درطی فریز، گاز کربنیک ازطریق یک وسیله به قسمت بیرونی دهانه رحم وارد شده و انجماد ناشی از گاز باعث انهدام بافت غیر طبیعی می شود . فریز به صورت سرپائی در مطب متخصص زنان انجام می شود و نسبتا" بدون درد است
اکسیزیون (خارج کردن )لیپوم (نوعی غده چربی)
منظور از اکسیزیون لیپوم خارج کردن غده چربی است. لیپوم، تومور خوش خیم سلول های چربی و گنبدی شکل است و 2 الی 10 سانتی متر قطر دارد. البته اندازه های بزرگ تر آن نیز مشاهده شده است...معمولا در لمس، قوام خمیری دارد و سطح آن صاف و به آسانی قابل حرکت است. پوست روی ضایعات، سالم است و علایمی مثل خارش و درد ندارد.این بیماری در افرادی که نوعی استعداد ذاتی یا ارثی دارند، شایع تر است و در افرادی که سابقه فامیلی دارند، بیشتر رخ می دهد.این تومور خوش خیم با اندازه ثابت به درمان نیاز ندارد مگر اینکه بزرگ شود، در عملکرد عضلات اختلال ایجاد کند، عفونی شود (به ندرت اتفاق می افتد) یا از نظر زیبایی برای فرد آزاردهنده باشد که در این صورت برداشت آن با جراحی امکان پذیر خواهد بود. درمان جراحی این توده ها تحت بی حسی موضعی انجام می شود ولی نباید فراموش کرد که جراحی فقط در مورد درد، حساسیت، التهاب، وجود ترشح در توده، افزایش اندازه، قرار گرفتن لیپوم در مکان های حساس مثل مفاصل، بین عضلات یا وجود آن در مکان هایی مثل پیشانی و جایی که چهره فرد را آسیب بزند صورت می گیرد. در صورتی که لیپوم در کمر باشد، ممکن است با ضایعات نخاعی همراه شود و حتما باید قبل از جراحی MRI انجام گیرد.از جمله روش هایی که در درمان لیپوم مطرح شده، مزوتراپی با تزریق ماده لیستین (فسفاتیدیل کولین ایزوپروترنول) است که نوعی داروی تجزیه کننده چربی است و در مطالعه مطرح شده که ترکیب لیستین همراه دئوکسی کولات در درمان لیپوم زیر جلدی موثر و از آن به عنوان یک روش بی خطر و موثر یاد شده است.
بیوبسی
بیوپسی به معنی نمونه برداری از بافت ها است. بیوپسی روشی تشخیصی است که به توسط آن پزشک مقداری از بافت بدن را خارج کرده و برای بررسی به آزمایشگاه بافت شناسی میفرستد. در آزمایشگاه بافت شناسی یا پاتولوژی پزشک متخصص پاتولوژیست بافت های ارسالی توسط پزشک را در زیر میکروسکوپ بررسی کرده و بیماری های احتمالی را که در بافت وجود دارد تشخیص داده و به پزشک گزارش میدهد. بیوپسی به چند طریق انجام میشود : بیوپسی با سوزن Needle biopsy : در این روش پزشک ابتدا پوست بیمار را بیحسی موضعی میدهد و سپس یک لوله ظریف را از راه پوست به عضو مورد نظر میفرستد و تکه کوچکی از بافت آنرا جدا کرده و با لوله به بیرون میکشد بیوپسی باز Open biopsy : در این روش پزشک با بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی پوست را شکاف داده و بافت های دیگر را کنار میزند تا به عضو و بافت مورد نظر برسد. سپس تکه کوچکی از آن را برداشته و مجددا پوست را ترمیم میکند بیوپسی کلی Excisional biopsy : مانند روش قبل است با این تفاوت که پزشک جراح تمام بافتی را که به نظرش غیر طبیعی است خارج میکند. از این روش بیشتر در تومور ها استفاده میشود. با این روش کل تومور برداشته شده و به آزمایشگاه پاتولوژی فرستاده میشود
تخلیه کیست    
کیست (به انگلیسی: Cyst) یک محفظه بسته است که دارای غشا مجزا و تقسیم یاخته‌هایی مجزا در مقایسه با بافت دور و اطرافش است. کیست می‌تواند شامل هوا، مایعات و مواد نیمه جامد باشد. یک مجموعه چرکی، آبسه نامیده می‌شود و کیست به حساب نمی‌آید. هنگامی که یک کیست تشکیل می‌شود، می‌تواند خود به خود از بین برود و یا از طریق جراحی برداشته شود.
کیست می‌تواند مادرزادی (کلیه پلی کیستیک) یا پاتولوژیک مانند کیست هیداتید باشد.
لیزر درمانی
لیزر درمانی در طیف وسیعی از درمان ها مفید می باشد. واژه لیزرLaser به جای عبارت Light Amplification by stimulated Emission of Radiation به معنای تشعشع تولید شده توسط تقویت کننده های نوری می باشد.در لیزر درمانی از اشعه نورانی با شدت زیاد و طول موج ویژه استفاده می شود. این نور از میان لایه بیرونی پوست شما می گذرد و در یک محل ویژه وابسته به شرایط درمان شما جذب می گردد.
                                            خدمات آزمایشگاهی
آزمایشهای تشخیصی پزشکی
تمام آزمایشات تشخیصی به پزشک امکان می دهند درون بدن انسان را که تا کنون قابل دید نبوده است بررسی کند یا تشخیصی را که محتمل می داند تأیید کند
پاتولوژی یا آسیب شناسی
آسیب‌شناسی یا پاتولوژی به انگلیسی: Pathology شاخه‌ای از علم پزشکی است که در خصوص تاثیر بیماریها و آسیب‌ها در سطح بافتی و سلولی و مولکولی بحث می‌کند و شامل مطالعه فرایند بیماری در یک اندام یا تمامی بدن برای شناخت ماهیت و علت‌های آن است. آسیب شناسی به دو شاخه اصلی آسیب شناسی بالینی Clinical pathology و آسیب‌شناسی تشریحی Surgical pathology تقسیم میشود.
آسیب شناسی بالینی یکی از تخصص های پزشکی است که به امر تشخیص بیماریها بر پایه مطالعه و بررسی مایعات و سایر نمونه های اخذ شده از بدن همانند ادرار ، خون ، مدفوع و ... می پردازد و به زیرشاخه های بیوشیمی chemical pathology ، میکروب شناسی بالینی میکروبیولوژی پزشکی , خون‌شناسی بالینی Hematopathology , آسیب شناسی مولکولی Molecular pathology و ژنتیک بالینی ژن‌شناسی پزشکی ، ایمنی شناسی بالینی Immunopathology تقسیم میشود

رادیو گرافی
رادیوگرافی به انگلیسی:)( Radiography) شیوه بررسی بدن با تاباندن پرتوهای ایکس بر آن و تولید تصویرهایی بر روی کلیشه یا پرده‌های حساس را گویند .
نوار قلب
الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب (ECG) ثبت نوشتاری پتانسیلهای تولید شده توسط قلب و در واقع نوار فعالیت الکتریکی قلب است. سیگنالها بواسطه الکترودهای فلزی که به اندامها و قفسه سینه متصل می‌شوند، دریافت شده و توسط دستگاه نوار قلب تقویت و ثبت می‌گردند. نوار قلب یکی از بی‌خطرترین و ساده‌ترین اقداماتی است که اطلاعاتی ارزشمند در مورد قلب به پزشک می‌دهد. نوار قلب در بررسی دردهای قلب و سکته‌های قلبی ارزش خاصی دارند و به عنوان اقداماتی روتین در تمام کسانی که مشکوک به مشکلات حاد قلبی باشند صورت می‌گیرد.
فیزیو تراپی
فیزیوتراپی، فراهم کننده خدمات برای مردم و جمعیتها می‌باشد تا حداکثر حرکت و توانایی عمل(Movement and functional ability) را در طول دوران زندگی حفظ نماید ویا توسعه داده و به حال اول بر گرداند. فیزیوتراپی شامل ارایه خدماتی است به حرکت و عملکرد فرد میباشد که توسط فرآیند پیری یا صدمات و بیماریها، مورد تهدید قرار می‌گیرند. حرکت(Movement) کامل و کارامد در قلب چیزی قرار دارد که از آن به عنوان سلامتی نام برده می‌شود.فیزیوتراپی به شناسایی و افزایش پتانسیلهای حرکتی برای بهبود، پیشگیری(Prevention)، درمان و نوتوانی، می‌پردازد. فیزیوتراپی شامل اثرات متقابل فیزیوتراپیست، بیمار وخانواده آنها و یا سایر افرادی می‌باشد که از بیمار مراقبت می‌کنند، بر یکدیگر می‌باشد، تا بتوانند پتانسیلهای حرکتی بیمار را ارزیابی کرده و در ایجاد اهداف مورد نظر همه با استفاده از دانش و مهارتهای ممتاز فیزیوتراپیست به توافق برسند.

                                          رفع عیوب انکساری دید چشم
عمل لیزیک :
عمل جراحی لیزیک ( LASIK) بر روی چشم‌ها انجام می‌شود تا دید آنها را بهبود بخشد و اغلب نیاز به استفاده از عینک یا لنز تماسی را برطرف می‌‌کند.عمل لیزیک یک شکل از جراحی لیزر است که قادر است طیف وسیعی از نزدیک بینی و آستیگماتیسم و دوربینی را اصلاح کند. در این فرم، عمل بهبود دید سریع بوده و ناراحتی‏های پس از عمل کمتر است.در عمل لیزیک، ابتدا یک لایه با ضخامت حدود 160 میکرون از سطح قرنیه چشم برداشته می‏شود و سپس توسط لیزر اکسایمر که با کامپیوتر کنترل می‏شود، تراش قرنیه متناسب با شماره عینک صورت می‏گیرد. پس از عمل لیزیک، تا چند ساعت احساس سوزش و جسم خارجی و اشک ریزش وجود دارد، اما معمولا نیازی به داروی ضد درد نیست و اغلب روز بعد از عمل می‏توان به کار روزانه بازگشت.
دیوپتر :
دیوپتر (به انگلیسی: Dioptre) یک واحد اندازه‌گیری برای توان عدسی است که برابر با عکس فاصله کانونی یک عدسی برحسب متر می‌باشد.عیوب انکساری چشم با واحدی بنام دیوپتر اندازه گیری می‌شود. دیوپتر نشان‌دهنده میزان تحدب یا تقعر عینک یا لنز بیمار (نمره عینک)است. هرچه میزان دوربینی یا نزدیک‌بینی بیشتر باشد، نسخه عینک، نمره بالاتری دارد.درنزدیک‌بینی، عدسی مقعر یا واگرا و نمره عینک علامت منفی دارد و در دوربینی، عدسی محدب یا همگراو نمره عینک علامت مثبت دارد .دید بیماران با تابلویی شامل اندازه‌های مختلف حرف E در جهات مختلف اندازه گیری می‌شود. دید طبیعی چشم دید ۱۰/۱۰ است. یعنی چنین فردی در فاصله ۶ متری ردیف ۱۰/۱۰ را می بیند. دید ۵/۱۰ بدین معناست که فرد حداکثر این ردیف را از فاصله ۶ متری می بیند در حالیکه یک فرد طبیعی این ردیف را در فاصله ۱۲ متری می بینید. بعبارت دیگر فردی با دید ۵/۱۰ دارای عیوب انکساری بوده نصف یک فرد طبیعی دید دارد، این فرد نیاز به عینکی با عدسی مناسب دارد تا این عیوب انکساری او را تصحیح نماید.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)
نحوه فسخ
۱- درصورتی‌که بیمه‌گر بخواهد بیمه‌نامه را فسخ کند، موظف است موضوع را به‌وسیله نامه سفارشی به بیمه‌گذار اطلاع دهد، در‌این‌صورت بیمه‌نامه یک‌ماه پس از تاریخ اعلام موضوع به بیمه‌گذار، فسخ‌شده تلقی می‌شود.
۲- بیمه‌گذار می‌تواند با تسلیم درخواست کتبی به بیمه‌گر، فسخ بیمه‌نامه را تقاضا کند. دراین‌صورت از تاریخ تسلیم درخواست مزبور یا تاریخ مؤخری که در درخواست معین شده است، بیمه‌نامه فسخ‌شده تلقی می‌شود.
* مهلت پرداخت خسارت: بیمه‌گر باید حداکثر ظرف مدت پانزده روز کاری پس از تاریخ دریافت کلیه اسناد و مدارکی که بتواند به‌وسیله آنها میزان خسارت وارده و حدود تعهد خود را تشخیص دهد، خسارات را پرداخت کند.
* کتبی‌بودن اظهارات: هرگونه پیشنهاد و اظهار بیمه‌گذار و بیمه‌گر در رابطه با این بیمه‌نامه باید به‌طور‌کتبی به آخرین نشانی اعلام‌شده ارسال شود.
اصطلاحات مرتبط  درمان گروهی
تعاریف و اصطلاحات مذکور در این بیمه نامه صرف نظر از هر مفهوم دیگری که داشته باشد، با این مفاهیم استفاده شده‌اند
بیمه‌گر: شرکت بیمه دارای مجوز فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که مشخصات آن در این بیمه‌نامه درج شده است و جبران هزینه‌های بیمارستانی، جراحی ناشی از بیماری و حوادث و سایر هزینه‌های تحت پوشش را طبق شرایط مقرر در این بیمه‌نامه به عهده‌‌‌‌ می‌گیرد.
 بیمه‌گر پایه: سازمان‌هایی از قبیل سازمان بیمه خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی و...که طبق قانون بیمه درمان همگانی، موظف به ارائه خدمات درمان پایه‌اند.
 بیمه‌گذار: شخصی است که مشخصات وی در این بیمه‌نامه ذکر شده و متعهد به پرداخت حق‌بیمه است.
 گروه بیمه‌شدگان:
کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی بیمه‌گذار و اعضای خانواده‌شان که بیمه‌گذار آنها را به عنوان اعضای گروه معرفی نموده است و حداقل پنجاه درصد آنها باید همزمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
اعضای خانواده: شامل همسر، فرزندان، و افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان است.
موضوع بیمه: جبران بخشی از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر پوشش‌های اضافی درمانی بیمه‌شدگان است که در تعهد بیمه‌گر پایه نیست و طی این بیمه‌نامه در تعهد بیمه‌گر قرار گرفته است.
حادثه: هر واقعه ناگهانی ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه‌شده اتفاق افتاده و منجر به جرح، نقص عضو، ازکارافتادگی و یا فوت بیمه‌شده گردد.
بیماری: هرگونه عارضه جسمی و اختلال در اعمال طبیعی و جهاز مختلف بدن طبق تشخیص پزشک است.
حق‌بیمه: وجهی است که بیمه‌گذار باید در مقابل تعهدات بیمه‌گر بپردازد. انجام تعهدات بیمه‌گر موکول به پرداخت حق‌بیمه به‌نحوی است که در شرایط خصوصی بیمه‌نامه توافق شده باشد.
دوره انتظار: مدت زمانی است که در طول آن بیمه‌گر تعهدی به جبران خسارت ندارد.
فرانشیز: سهم بیمه‌شده یا بیمه‌گذار از خسارت قابل پرداخت است که میزان آن در شرایط خصوصی بیمه‌نامه تعیین می‌شود.
مدت: مدت بیمه‌نامه یک‌سال تمام شمسی است. تاریخ شروع و انقضای آن با توافق طرفین در بیمه‌نامه میباشد
 
اصطلاحات هزینه های پاراکلینیکی و سرپایی در بیمه های درمان
پاراکلینیکی نوع اول
(M R I) ام آر آی:
MRI یا روش تصویربرداری با تشدید مغناطیسی (Magnetic Resonance Imaging (MRI یکی از روش های پیشرفته تصویربرداری پزشکی است ا.مواج مورد استفاده در ام آر آی از جنس امواج رادیویی و مغناطیسی هستند که ضرری برای بدن ندارند. این روش تصویربرداری دردناک نیست .در ام آر آی ابتدا بیمار در یک میدان مغناطیسی قوی قرار گرفته و سپس امواج رادیویی به سوی او تابیده می شوند. بافت های بدن در جواب به این موقعیت، امواج رادیویی دیگری را از خود ساطع می کنند. با دریافت این امواج رادیویی که از بدن بیمار ساطع می شود و تحلیل این امواج توسط یک کامپیوتر پرقدرت، تصاویری بر روی مانیتور دستگاه ایجاد می شود که سطح مقاطعی از اندام مورد نظر را نشان می دهد. ام آر آی یک روش تصویربرداری دقیق و پرقدرت برای تشخیص مشکلات و بیماری های بافت های بدن است. یکی از نقاط تمایز این روش با سی تی اسکن در این است که در ام آر آی تصاویر بافت های نرم مانند غضروف، تاندون، لیگامان، عصب و رگ ها بسیار واضح و دقیق دیده می شوند و این روش تصویربرداری برای تشخیص بیماری های این بافت ها مفید است.

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
0 امتیاز
توسط (328,530 امتیاز)
(CT.SCAN) سی تی اسکن:
برای انجام سی تی اسکن از اشعه ایکس استفاده میشود. در این روش باریکه نازکی از اشعه ایکس (مانند باریکه اشعه لیزر) به اندام بیمار تابانده میشود. این اشعه از تمامی بافت هایی که سر راه آن قرار دارند عبور کرده و مقداری از آن که از طرف مقابل اندام خارج میشود به توسط دتکتور Detector یا آشکارسازهای حساسی دریافت میگردد. این دتکتورها اشعه را به جریان الکتریکی تبدیل میکنند. این فرایند هزاران بار از زوایای گوناگون تکرار میشود یعنی باریکه اشعه ایکس از زوایای گوناگون به درون اندام تابانده شده و خروجی آن در طرف مقابل اندام اندازه گیری میشود. بدین ترتیب اطلاعات بسیار زیادی بصورت مقادیر مختلف شدت جریان الکتریکی که متناسب با شدت اشعه دریافت شده توسط دتکتور است گردآوری شده و به کامپیوتر مرکزی سی تی اسکن ارسال میشود. این کامپیوتر بسیار پر قدرت، اطلاعات را پردازش کرده و نتیجه آن بصورت تصاویر متعددی که سطح مقطع اندام را نشان میدهند بر روی مانیتور دستگاه مشخص میشود. در صورت لزوم این تصاویر بر روی فیلم چاپ میشوند. تصاویر سی تی اسکن با دقت بسیار بیشتر از تصاویر رادیوگرافی ساده، شکل استخوان ها و حتی بسیاری از بافت های دیگر اندام را نشان میدهد. با استفاده از این تکنیک میتوان داخل استخوان را هم مشاهده کرد. اکثر سی تی اسکن های امروزی اسپیرال یا مارپیچی هستند به این معنا که منبع اشعه ایکس مانند یک مارپیچ به دور بدن بیمار حرکت کرده و از جهات مختلف تصویربرداری میکنند. تصاویر سی تی اسکن های امروزی بسیار دقیقتر از قبل شده و سرعت این دستگاه ها هم زیاد شده است بطوریکه معمولا انجام یک تصویربرداری سی تی اسکن چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.
ماموگرافی :
ماموگرافی یک عکس رادیوگرافی ساده از پستان و ابزاری برای کشف زودرس سرطان های غیر قابل لمس پستان است. ماموگرافی می تواند سرطان پستان را ده سال قبل از آن که قابل لمس شود، شناسایی کند. همه زنان چهل ساله و بیشتر باید هر دو سال یکبار ماموگرافی انجام دهند. زنانی که افراد درجه یک آنها (یعنی مادر یا خواهرشان) مبتلا به سرطان باشند باید از 35 سالگی ماموگرافی سالانه انجام دهند. بهترین زمان انجام ماموگرافی هفته اول قاعدگی است. چون در این زمان پستان ها حساس نیستند. برای بدست آوردن تصویر خوب نیاز به فشار روی پستان است که ممکن است دردناک باشد. قبل از ماموگرافی دوش بگیرید و از مصرف پودر تالک بوگیر زیر بغل خودداری کنید زیرا این مواد می توانند باعث تفسیر اشتباه ماموگرافی شوند. ماموگرافی نمی‌تواند و نباید جایگزین معاینه توسط پزشک متخصص جراحی عمومی شود
سونو گرافی :
امواج مورد استفاده در سونوگرافی از جنس امواج صوتی و در واقع صدا هستند که ضرری برای بدن ندارد. اینها امواج فراصوتی هستند. جنس آنها دقیقا مانند صدا است ولی به علت بالا بودن فرکانس یا بسامد آنها قابل شنیدن به توسط گوش انسان نیستند. با این حال خواص صوت و صدا را دارند یعنی در برخورد با موانع منعکس میشوند.در سونوگرافی، بیشتر بافت های نرم اندام دیده شده و بررسی میشوند. پس سونوگرافی وسیله مناسبی برای تشخیص مشکلات استخوان نیست ولی با آن میتوان بعضی مشکلات عضلات، رباط ها، تاندون ها و بسیاری بافت های دیگر را بررسی کرد.سونوگرافی ممکن است بصورت دو بعدی و یا سه بعدی باشد. همچنین میتوان تصویر سونوگرافی اندام را در حال حرکت و فعالیت دید. سونوگرافی قلب را اکوکاردیوگرافی مینامند.نوع خاصی از سونوگرافی به نام سونوگرافی داپلر Doppler Sonography وجود دارد. این روش تصویربرداری براساس پدیده داپلر کار میکند و هدف از انجام آن بررسی میزان و سرعت جریان خون در وریدها و شریان های بدن است. در ارتوپدی از این روش بیشتر برای بررسی احتمال لخته شدن خون در وریدهای عمقی ساق DVT استفاده میشود.
استرس اکو :
در اکوکاردیوگرام تصویر حرکات قلب، دریچه ها و حفرات قلبی دیده می شود. استرس اکو شامل تزریق وریدی یک دارو بنام دوبوتامین است. در حالیکه پزشک قلب شما را در دستگاهی شبیه صفحه تلویزیون می بیند، این دارو تزریق می شود. دارو باعث تحریک و فعالیت قلب می شود. (مثل زمانیکه شما ورزش می کنید.) این تست عمل قلب و دریچه های قلبی را هنگامی که شما قادر به ورزش بر روی تردمیل یا دوچرخه ثابت نیستید بررسی می کند. اکو اغلب همراه با داپلر و داپلر رنگی انجام می شود تا جریان خون از طریق دیچه های قلبی را هم ارزیابی کند.
این تست مشخص می کند که قلب شما استرس و ورزش را تحمل می کند یا نه.
کارکرد قلب و دریچه های قلبی را بررسی می کند.
با انجام تست مشخص می شود که درمان مؤثر بوده یا نه.
اکوی قلب (اکوکاردیوگرافی) :
یک روش گسترده و غیر تهاجمی است که در آن با استفاده از امواج صوتی بی ضرر برای انسان تصویر اجزاء قلب و میزان سرعت جریان خون تعیین می‌شود. با استفاده از این روش می‌توان نمای دقیقی از دیواره‌های قلبی ، دریچه‌ها و ابتدای سرخرگهای بزرگ را بدست آورد. غیر تهاجمی بودن این آزمون از امتیازهای خاص آن به شمار می‌رود
اکوکاردیوگرافی بر اساس هدایت امواج صوتی با فرکانس بالا به قلب ودریافت پژواک آن توسط گیرنده خاصی می باشد. امواج صوتی ساده برای تصویر برداری مورد استفاده قرار می‌گیرند و هیچگونه اشعه یا موج خطرناکی به فرد انتقال پیدا نمی‌کند.
در اکوی دو بعدی تصویر دقیقی از آناتومی قلب ایجاد می‌شود و در این نوع اکوکاریوگرافی بیشتر برای اندازه‌گیری اندازه قلب و اجزا و میزان کارایی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سوی دیگر قدرت عضلانی قلب و بویژه توانایی بطن چپ در بیرون راندن خون از قلب توسط اکوی قلبی قابل ارزیابی می‌باشد.
نوعی دیگر اکو به نام اکوی داپلر می‌باشد که برای تشخیص جهت و اندازه‌گیری سرعت جریان خون در داخل قلب و عروق بزرگ استفاده میشود ، در اکو داپلر رنگی ، تصاویر رنگی (قرمز و آبی) ایجاد می‌شودکه روش دقیقی در ارزیابی ناهنجاریهای مادرزادی قلبی و اختلالات دریچه‌ای( تنگی ویا گشادی) می باشد.
سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری :
سنجش تراکم استخوان یا دانسیتومتری استخوان نام روشی است که با استفاده از آن میتوان سفتی و سختی و درجه محکم بودن استخوان های بدن را تعیین کرد. برای سنجش تراکم استخوان راه های متفاوتی وجود دارد ولی رایج ترین روش آن استفاده از روش DEXA است.DEXA که مخفف عبارت Dual Energy X-ray Absorptiometry است روشی است که از اشعه ایکس برای سنجش تراکم استخوان استفاده میکند. در این روش از دو منبع، اشعه ایکس به سمت استخوانی که قصد سنجش تراکم آن را دارند فرستاده میشود. مقداری از اشعه توسط استخوان جذب شده و مقداری از آن از استخوان عبور کرده و از سمت دیگر بدن خارج میشود. مقدار هر کدام از این دو اشعه بعد از خروج از بدن توسط یک گیرنده اندازه گیری میشود. هرچه تراکم استخوانی بیشتر باشد ( به این معنی که خلل و فرج و فضاهای خای ریز داخل استخوان کمتر باشند) مقدار بیشتری از اشعه ایکس را جذب کرده و اجازه عبور اشعه کمتری را میدهد و مقدار اشعه کمتری به گیرنده میرسد. اشعه دریافتی به توسط گیرنده یا دتکتور Detector به یک کامپیوتر رفته و در آنجا مقیاس مقدار اشعه به مقیاس میزان تراکم استخوان تبدیل میشود. استفاده از دو منبع اشعه ایکس به منظور دقیقتر کردن اندازه گیری است
 
پاراکلینیکی نوع دوم
تست ورزش :
در مجموع تست ورزشی آزمونی است که می‌تواند تنگی‌های عروق کرونری قلب (تنگی های تا حد بیشتر از ۶۰%) را نشان دهد و پزشک را در تصمیم‌گیری برای انجام دادن یا ندادن اقدامات تهاجمی‌تر (مانند آنژیوگرافی) راهنمایی کند. از کاربردهای دیگر این تست در مورد ارزیابی قدرت عملکردی (تحمل فعالیتهای بدنی) افرادی است که‌دچار سکته‌های قلبی شده اند یا دچار نارسایی قلبی هستند تا بتوان میزان فعالیت مجاز را برای ایشان مشخص کرد.روش انجام آزمایش : برای انجام این تست اول نبض و فشارخون اندازه‌گیری و ثبت می‌شوند به فرد الکترودهای مربوط به نوار قلبی را متصل می‌کنند و نوار قلب اولیه گرفته می شود سپس بیمار جهت ورزش (دویدن) بر روی دستگاه تردمیل قرار میگیرد. این دستگاه بصورت یک صفحه لاستیکی متحرک و غلطانی است (شبیه چرخ نقاله) که بیمار بر روی آن ایستاده و باید بر اساس سرعت آن بر روی آن راه برود یا بدود . هر۳ دقیقه شیب نوار و سرعت حرکت آن بر اساس برنامه از پیش تعریف شده، افزایش خواهد یافت. ابتدا دستگاه آرام حرکت می‌کند اما بتدریج سرعت می‌گیرد و فرد باید روی تسمه نقاله متناسب با سرعت تسمه نقاله مخصوص بدود. بتدریج دستگاه شیب پیدا می‌کند و حالتی ایجاد می‌شود که فرد در حال دویدن از سربالایی پیدا می‌کند. علائم حیاتی و نوار قلب بیمار در حالتهای مختلف کنترل می‌شود تا تغییرات قطعات و امواج آن در حالت ورزش مشخص شود.
تست آلرژی:
به دنبال عامل ایجادکننده علایم حساسیت باشید. متخصصان آلرژی از آزمایش های ساده بدون عارضه برای یافتن عامل آلرژی زا استفاده می کنند. حداکثر 15 دقیقه زمان لازم است تا با آزمایش آلرژن های گوناگون در کلینیک های تخصصی روی شما ، عامل مورد نظر کشف شود.معمولا درختان بلوط ، افرا و غوشه ، گلهای زرد رنگ و قارچها شایع ترین مواد آلرژی زا را تولید می کنند.د..
تست تنفسی (spirometry) :
روشی است که به صورت آزمایشات پاراکلینیکال جهت کشف نارسایی های ریوی استفاده می شود. در بین آزمون های عملکرد ریه، آزمون اسپیرومتری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه به اهمیتشان طبق ماده 99 قانون کار و مواد 88 و 90 قانون تامین اجتماعی در مورد معاینات دوره ای انجام می شود. باید به این نکته مهم نیز اذعان داشت، که در صنایع جهت بررسی عملکرد ریه، اسپیرومتری مهمترین، در دسترس ترین و کم هزینه ترین آزمون می باشد.اسپیرومتری:عمل انجام شده توسط دستگاه اسپیرومتر را اسپیرومتری می نامند. اسپیرومتر دستگاهی است که توسط آن حجمها و ظرفیتهای ریوی اندازه گیری می شود. به برگه ای که دستگاه شاخص ها را روی آن ثبت می کند، اسپیروگرام می گویند.
نوار عصب ، نوار عضله :
تست نوار عصب و عضله یک بررسی تشخیصی برای پی بردن به عملکرد عصب های بدن است. بدن انسان یک مولد الکتریسیته است و هدف از تولید این الکتریسیته انتقال پیام ها بین مغز و دیگر اندام هاست. انتقال پیام هایی بصورت حس لمس، درد، فشار، گرما در پوست و دیگر حسهایی مثل دیدن، شنیدن و …از اندام به مغز از طریق عصب انجام میشود. همچنین دستورات مغز به اندام ها برای انجام دادن کارهایی مثل حرکت دادن عضو از طریق ارسال پیام بوسیله عصب ها است.اعصاب این پیام ها را بصورت امواج الکتریکی منتقل میکنند دقیقاً مثل همان کاری که در سیم تلفن انجام میشود. وقتی عصب کار خود را به درستی انجام نمیدهد این انتقال پیام و انتقال امواج الکتریکی دچار اختلال میشود. روش هایی وجود دارد که به وسیله آنها میتوان شدت و سرعت و دیگر خصوصیات امواج الکتریکی که در طول عصب جریان دارند ثبت میشود. پزشک ارتوپد با بررسی این امواج میتواند در مورد بیماری های عصب به اطلاعات مفیدی دست پیدا کند. به این تست، الکترودیاگنوستیک Electrodiagnostic testing میگویند
نوار مغز ،آنسفالوگرام (EEG)
نوار مغز یا ثبت فعالیت الکترونیکی مغز انسان و بررسی الگوی امواج مغزی می تواند برای ارزیابی کارکرد مغز در بعضی از بیماریها مورد استفاده قرار گیرد. الکترودهای فلزی برروی نقاط متفاوت پوست سر قرار گرفته و امواج مغزی را دریافت می کنند. یک ماشین پلی گراف ( چند ثبتی ) کار ثبت امواج را برروی کاغذ انجام می دهد و البته در بعضی موارد اطلاعات به یک کامپیوتر منتقل شده برروی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. بطور متوسط انجام یک نوار مغز حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد ( بین ۹۰-۳۰ دقیقه ) امروزه انواعی از دستگاههای ثبت نوار مغز تولید شده است که بیمار به راحتی می تواند به اطراف حرکت کرده و فعالیتهای عادی روزانه خود را انجام دهد در حالیکه دستگاه مشغول ضبط امواج مغز وی است.● نوار مغز برای چه مقاصدی درخواست می شود ؟نوار مغز برای ارزیابی بیماران مبتلا به تشنج ، گیجی و کاهش سطح هوشیاری، ضربه سر و دیگر شرایطی که ممکن است، بعلت اختلال در کارکرد مغز ایجاد شوند، درخواست می گردد. همچنین این وسیله برای کمک به تشخیص بعضی از بیماریهای مغزی که باعث بدتر شدن کارکرد روانی فرد ( مثل بیماری فراموشی یا نسیان ) و یا اختلال کارکرد مغزی او می شوند مفید می باشد. همچنین گاهی در بیماریهای کلیوی و یا کبدی شدید نیز که باعث اختلال کارکردمغزی ( آنسفالوپاتی) می شوند، می توان از این وسیله استفاده کرد. گاهی نیز برای تائید تشخیص شرایطی مثل مرگ مغزی، از نوار مغز استفاده می شود.
نوار مثانه :
نوار مثانه یا تست ارودینامیک برای بررسی عملکرد ذخیره ای و تخلیه ای مثانه و مجرا از نظر عصبی و عضلانی از نوار مثانه (تست ارودینامیک)استفاده می شود مدت زمان نوار مثانه

با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+2 امتیاز
1 پاسخ 12,813 بازدید
سوال شده شهریور 3, 2016 در بیمه درمان تکمیلی توسط parsian586460 (36,630 امتیاز)
+1 امتیاز
1 پاسخ 31,087 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...