باز هستیم
مشاوره بیمه یا اداره کار
021-91023784
واتساپ
+1 امتیاز
31,411 بازدید
در دیه و بیمه خودرو توسط
آیا به راننده مقصر و آسیب دیده دیه تعلق میگیرد و تفاوت بیمه غرامت راننده مقصر با شخص ثالث چیست؟ لطفا کامل توضیح دهید
2 پاسخ
+2 امتیاز
توسط (36,630 امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ

با درود

دوست عزیز براساس ماده 3 قانون جدید به راننده مقصر دیه پرداخت میشود

و براساس این ماده تنها فوت یا نقص عضو به راننده مقصر تعلق میگیرد

ماده۳ قانون شخص ثالث ـ دارنده وسیله نقلیه مکلف است برای پوشش خسارت های بدنی وارد شده به راننده مسبب حادثه،  حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه غیرحرام، بیمه حوادث اخذ کند؛ مبنای محاسبه میزان خسارت قابل پرداخت به راننده مسبب حادثه، معادل دیه فوت یا دیه و یا ارش جرح در فرض ورود خسارت بدنی به مرد مسلمان در ماه غیرحرام و هزینه معالجه آن می باشد. سازمان پزشکی قانونی مکلف است با درخواست راننده مسبب حادثه یا شرکت بیمه مربوط، نوع و درصد صدمه بدنی واردشده را تعیین و اعلام کند. آیین نامه اجرائی و حق بیمه مربوط به این بیمه نامه به پیشنهاد بیمه مرکزی پس از تصویب شورای عالی بیمه به تصویب هیأت وزیران می رسد

همه چیز در مورد قانون بیمه شخص ثالث 


با احترام
برای دریافت مشاوره بیمه اینجا کلیک کنید
سوال شده مهر 22, 2017 در دیه و بیمه خودرو توسط (100 امتیاز) ماشین منحرف و سپس واژگون شد آیا بیمه حوادث راننده به من تعلق میگیره ؟
+1 امتیاز
توسط

در بیمه شخص ثالث، راننده مسبب حادثه شخص ثالث محسوب نمی‌شود و در صورت بروز حادثه از محل بیمه نامه شخص ثالث غرامت دریافت نمی‌کند. 
در صورت بروز حوادث تحت پوشش بیمه، راننده اتومبیل مسبب حادثه می‌تواند غرامت و هزینه‌های پزشکی خود را دریافت کند از طریق این بیمه هزینه‌های یاد شده تا سقف مشخص یعنی میزان تعهد بیمه نامه در صورتیکه مشمول قانون دیگری نباشد به وی پرداخت خواهد شد. 

خطرات مورد تعهد

چنانچه راننده وسیله نقلیه مسبب حادثه بیمه شده در اثر حادثه جان خود را از دست داده یا مصدوم و مجروح گردد، بیمه‌گر مبلغی به عنوان غرامت به بازماندگان بیمه شده (در صورت فوت) یا خود وی می‌پردازد. حداقل تعهد بیمه گر در این بیمه نامه معادل دیه ریالی یک مرد مسلمان می‌باشد.
نکته: بیمه‌گذار متعهد است هرگونه تغییر در مشخصات وسیله نقلیه مذکور در بیمه نامه یا انتقال آن را ظرف ۵ روز به بیمه‌گر اطلاع دهد. پوشش‌های این قرارداد شامل حوادثی است که در محدوده جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران رخ دهد و تعمیم آن به حوادث خارج از کشور مشروط به توافق خاص بیمه گر است.

مشاوره های مشابه

مشاوره رایگان
+1 امتیاز
4 پاسخ 6,952 بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 825 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 2,488 بازدید
تماس با بیدبرگ
درباره بیدبرگ
قوانین بیدبرگ

.
.
...